X
تبلیغات
L90+تندر90+لوازم آپشن و یدکی+ لوگان+Ecu - پیرامون ال90

L90+تندر90+لوازم آپشن و یدکی+ لوگان+Ecu

L90 لوازم و قطعات تندر 90 -- لوگان 90 -- L90

مقایسه تندر 90 ولوگان

کمپانی : شرکت خودرو سازی رنو فرانسه سازنده این دو خودروی محبوب و قابل در بازار ایران ، اسپانیا ، ترکیه ، اروپای شرقی و... می باشد .

طراحی بدنه : بی شک مگان با طرح بسیار مطلوب و بی نقص که محصولی از مجموعه رنو فرانسه می باشد در مرتبه ای بسیار بالاتر از تندر 90 محصول طراحی شرکتی رومانیائی قرار دارد .

طراحی داخلی : مجموعه داشبرد و آمپرها ، صندلی ها ، رو دری ها ، اهرم های تعویض دنده و ترمز دستی  در مگان از بابت زیبائی و کاربرد تفاوت محسوسی با تندر 90 داشته و مگان صاحب امتیاز این بخش می باشد .

ایمنی : رنو مگان با داشتن 5 ستاره از مجموع 5 ستاره ایمنی در دسته خودروهای ایمن قرار می گیرد و اختلاف جدی با تندر نود 3 ستاره ای دارد .

ارگونومی : رنو مگان محصولی مدرن تر در مقابل رنو لگان یا تندر 90 بوده و اصول ارگونومی نیز با تغییرات زیادی در گذشت این زمان رو به رو شده و مگان صاحب امتیاز این بخش می باشد .

موتور : مگان با اختلاف 10 اسب بخار توان بیشتر در 250 RPM بالاتر دارای موتوری برتر از تندر 90 بوده و تفاوت های اصلی این دو موتور در بخش head engine ، سیستم های مدیریت کامپیوتری و تزریق سوخت می باشد .

گیربکس : می توان مجموعه انتقال نیرو را در این دو خودرو تقریبا در یک سطح دانست .

ساسپنشن : مگان دارای مجموعه تعلیق بسیار دقیق ، مدرن و حساس تری نسبت به تندر بوده و به راحتی برنده امتیاز این قسمت می باشد .

ترمز : خودرو مگان با ترمز های دیسکی در هر چهار چرخ ، ترمز کمکی و ترکیبی مدرن تر در سطحی بسیار بالاتر از خودرو تندر 90 بوده و برنده قطعی امتیاز این بخش است .

سیستم های پایداری : هر دو خودرو فاقد سیستم های پایداری می باشند آپشن : مگان دارای آپشن های بیشتری در مقابل تندر 90 حتی در کامل ترین نوع آنست .

تست درایو : احساس تقریبا برابری از این دو خودرو در حرکت اولیه به راننده و سرنشین القا می شود و تفاوت های جدی بعد از گذشت لحظاتی از استارت ظاهر می شود . مگان با 200 کیلو اضافه وزن مفید دارای کابینی مستهکم ، ایمن و با استقرار بیشتر بر روی زمین می باشد . نیروی بیشتر موتور در مگان نتوانسته جبران اضافه وزنش را کرده و در مجموع کمتر از 1 ثانیه دیرتر از تندر 90 به سرعت 100 کیلو متر در ساعت می رسد . تفاوت این دو خودرو با اولین تعویض دنده مشخص شده و برتری های مگان به آرامی ظاهر می شوند . عکس العمل های بسیار دقیق مجموعه تعلیق در مگان پاسخی جامع تر از تندر 90 در سطوح مختلف داده و پایداری برتری را ایجاد می کند ، فرمان نیز با اختلافی که در مکانیسم آن در این دو خودرو دارد قابل مقایسه با هم نبوده و مگان از فرمان جامع تری برخوردارست . در عین این پایداری مگان از انعطاف بسیار مطلوبی برخوردار بوده و لذت رانندگی را با اختلافی محسوس برای راننده ایجاد می کند . زیبائی بدنه و داخل مگان ، ایمنی بسیار مطلوب ، ترمز و فرمان استثنائی ، پایداری مناسب و مدرن بودن این خودرو ، آنرا صاحب مجموعه ای از شاخص های برتر در یک خودرو کرده و تنها اختلاف قابل توجه قیمت آن با ال 90 که به طور متوسط حدود 100 درصد می باشد باعث تردید در انتخاب آن برای عمده خریداران خودرو شده .

+ نوشته شده در  چهارشنبه هفدهم آذر 1389ساعت 17:50  توسط اسماعیلی  | 

مقایسه تندر 90 و ریو

تست درایو : وقتی مقایسه بین خودروئی اروپائی با کره ای مطرح میشه ، اگه یه کمی از ماشین بدونی از همون لحظه ی اول ، آخر کار را می بینی . استارت که میزنی صدای استارت و روشن شدن موتور حس قوی تر بودن تندر نود را کاملا ً بهت منتقل می کنه ، حتی اگه چشمات رو ببندن فقط با تفاوت صدای روشن شدن این دو تا ماشین تندر 90 رو انتخاب می کنی و حالا حرکت شروع میشه و شتاب گیری اولیه تندر 90 باز هم بیشتره و یه جوری پر توان تر حرکت می کنه ، دنده ها خیلی تو دست آدم محکم تر جابه جا می شن و خیالت راحته که صدای قریچ دنده ها رو نمی شنوی و کاملا ً تفاوت تمامی اجزا این دو خودرو رو متوجه میشی در حالی که ریو با این که شتاب بدی نداره ولی احساس قدرتی را که توی تندر 90 داشتی بهت منتقل نمی کنه ، موتور تو دور های پائین نیروی مناسب تولید نمی کنه و حتما ً باید برای گرفتن نیروی مناسب تو دورهای بالا باشی و این خودش یه ضعفه و مجبوری برای جلوگیری از افت نیرو توی سیکل های ترکیبی

 

حرکت همیشه دندت شارژ باشه ولی تندر 90 یه قدرت همیشگی رو در هر دوری زیر پدال گازت برات ذخیره کرده . سرعت از 90 کیلو متر رد میشه و تندر 90 اینجا بیشتر قابلیت هاش رو نشون میده  .

توی ویراژ ریو دوام متوسطی داره و بعد از چند ویراژ میلی به متعادل موندن توی خودش نشون نمی ده ولی تندر 90 زود بر می گرده سر جاش و دوباره آمادس برای فرمان جدید ، تندر 90 زیاد علاقه ای به منحرف شدن نداره . طبق های گردن کلفت و خلاصه همچی محکم سر جاشه البته یه وقت یاد فراری نیوفتی ! صحبت ِ تندر 90 و ریو ِ ، و طرف دیگه معامله ی ما ریو . ترمز گیری هم توی این دو تا اختلاف داره ، ترمز تندر 90 عملکرد خوبی داره ، ظاهر ریو در جلو یکمی بهتره ولی باز تندر 90 جذابیت هائی داره که ارزشش رو داره بخاطرش قید قیافش رو بزنی ، بی صدا بودن اتاق با برتری تندر 90 ، ارگونومی با برابری تقریبی و در کل کیفیت تولید با برتری تندر 90 می باشد . ریو نیز خودروئی اقتصادی بوده و استهلاک کمی دارد و در کل از مجموع 10 امتیاز در خودروهای متوسط سدان داخلی تندر 90 ، 8 و ریو 7 امتیاز را به خود اختصاص می دهد . قابلیت های خودروها در قیاس با هم خود را به نمایش می گذارند اما در بررسی هر خودرو به تنهائی هیچ قابلیتی وجود ندارد که احتیاط و رعایب اصول رانندگی در شهر و جاده را کم رنگ کند و در کل به بهترین خودرو ها هم نمی توان صد در صد اطمینان کرد و مقابله با قوانین فیزیک تا حدودی بسیار اندک برای حتی برترین خودروها مقدروست پس احتیاط را فراموش نکنید .

 

نویسنده : بهروز شریفیان

+ نوشته شده در  چهارشنبه هفدهم آذر 1389ساعت 17:47  توسط اسماعیلی  | 

دلیل گرانی تندر 90

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

تندر-90 این روزها در شرایطی قیمت بالای 16 میلیون تومان را تجربه می‌کند که به گفته یکی از مسوولان فروش خودروسازان، دلیل این افزایش قیمت، کنار آمدن مشتریان با قیافه تندر است.

به گفته او، بسیاری از مشتریان ایرانی از مدت‌ها پیش کیفیت تندر را می‌پسندیدند، اما ظاهر تندر، بخشی از آنها را از خرید این خودرو منصرف می‌کرد، حال آنکه هم‌اکنون این دسته از مشتریان نیز به نوعی با قیافه تندر-90 کنار آمده‌اند.

این مقام مسوول تاکید می‌کند: همین موضوع سبب شده تقاضای تندر-90 در بازار افزایش پیدا کند و نابرابری اين تقاضا با تندرهای عرضه شده به بازار، رشد قیمت شدید این خودرو را دربر داشته است. اظهارات وی در شرایطی است که بنا بر شنیده‌ها، خط تولید تندر-90 علاوه بر یک هفته‌ای که به دلیل تعطیلات تابستانی خودروسازان، به خواب رفت، یک هفته قبل از آن نیز خوابیده بود.

در واقع تندر-90 که به خودی خود تیراژ بالایی ندارد، دو هفته نیز هیچ تولیدی نداشته و این موضوع نیز یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت این روزهای تندر است. در این مورد، نمایشگاهداران خودرو پایتخت معتقدند که هم‌اکنون حجم تقاضا برای تندر-90، حدود یک و نیم برابر میزان عرضه این خودرو به بازار است.

آنها معتقدند اگر تعادلی میان این عرضه و تقاضا برقرار نشود، قیمت تندر پایین نخواهد آمد، به نحوی که یا باید تقاضا را به واسطه عرضه خودروهای دیگر در محدوده قیمتی تندر، کاهش داد یا به تیراژ تولید و میزان عرضه آن افزود.

تندر-90 در حال حاضر قیمتی بالغ بر 16 میلیون و 300 هزار تومان در مدل فول خود دارد.
+ نوشته شده در  چهارشنبه هفدهم آذر 1389ساعت 17:44  توسط اسماعیلی  | 

لاستیک تندر

با سلام!

در این تاپیک به بررسی دو مورد درباره ی تایر خودرو می پردازیم:

1-چگونه تاریخ ساخت تایر را متوجه شویم؟
روی 80% لاستیک های خارجی (از جمله Toyo Proxes) تاریخ ساخت به صورت {دو رقم آخر سال ساخت}{هفته ی ساخت} در حاشیه ی آن ها درج می گردد.
یعنی دو رقم سمت راست، سال ساخت و دو رقم سمت چپ هفته ی ساخت در آن سال را نمایش می دهند.



همان طور که در تصویر ملاحظه می فرمایید، این عدد برابر 1203 است ({03}{12}). 03 به معنا ی سال 2003 ({03}20) میلادی و 12 به معنای دوازدهمین هفته در سال 2003(آخر مارس) است. پس قدمت لاستیک به 5 سال پیش بر می گردد. .
مثال دیگر: عدد 5000 به معنای هفته ی 50؛ آخر دسامبر سال 2000 است.

# همیشه سعی کنید که از لاستیک نو استفاده کنید.

2-مشخصه ی کلی تایر چگونه است؟
شاید دیدید که هوندای آکورد از تایر های 225/50R17 یا فلان ماشین از تایر های P 205/50V15 استفاده می کند. این حروف و اعداد مشخصه ی کلی یک تایر اند که اطلاعات مفیدی را در مورد آن در اختیارمان قرار می دهند.

مثلا در مورد P 205/50V15:

*P به Passenger Car یعنی ماشین سواری بر می گردد.

*205 ، ضخامت تایر بر حسب میلی متر (mm) است.

*/50 ، بدین معناست که 50% ضخامت لاستیک مربوط به دیواره ی آن است. یعنی 102.5 (205/2=102.5) میلی متر ضخامت دیواره ی لاستیک است.

*V ، درجه بندی حداکثر سرعتی است که تایر می تواند تحمل کند. که مقدار آن 240 کیلومتر در ساعت است.
در زیر این درجه بندی را مشاهده می فرمایید:

Q :حداکثر سرعت 160 کیلومتر در ساعت
R :حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت
S :حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت
T :حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت
U :حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت
H :حداکثر سرعت 210 کیلومتر در ساعت
V :حداکثر سرعت 240 کیلومتر در ساعت
W :حداکثر سرعت 270 کیلومتر در ساعت
Y :حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت
Z :بیش تر از سرعت 240 کیلومتر در ساعت

# برای ماشین های سدان(چهار نفره سر پوشیده) بیشترین درجه S است.
## لازم به ذکر است هر چه درجه بالاتر باشد، تایر در برابر گرما، اصطحکاک،در پایداری در پیچ ها، ترمز و شتاب بهتر عمل می کند. اما عمر تایر های درجه های بالا(مانند V,W,Y و Z) نسبت به درجه های پایین، کم تر است. درجه های بالا مخصوص لاستیک های تونیگ-Performance Tire-است.

*15 ، قطر تایر برحسب اینچ(1Inch=2.54 cm) است.

# حرف R در تایر به لاستیک های رادیال (Radial) برمی گردد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه هفدهم آذر 1389ساعت 17:42  توسط اسماعیلی  | 

تندر آینده

+ نوشته شده در  چهارشنبه هفدهم آذر 1389ساعت 17:26  توسط اسماعیلی  | 

Dacia Logan Cabrio

بعد از چند مهم خانه تنظیم آلمان را تغییر عملکرد و طراحی Dacia گردگیر ، یک خانه تنظیم رومانیایی آماده است تا تحت تاثیر قرار دادن. خودکار K9 خانه تنظیم کرده است ارائه شده تبدیل لوگان. Cabrio لوگان دارای دو درب ، سفید است در داخل و خارج ، و به نظر می رسد بزرگ است. درب لوگان جلو و عقب lengthened شد درهای خروجی دیگر هیچ. در داخل ، چرم سفید را پوشش می دهد صندلی و سیستم صوتی قوی تر بود نصب شده است. لوگان Cabrio مشکل فقط این است که آن را نشانی از سقف نرم یا سخت جمع شدنی نیست. بنابراین ، این مدل را می توان فقط در تابستان ، استفاده می شود پس از مطالعه به دقت پیش بینی آب و هوا. Dacia لوگان درشکه دو چرخه است به احتمال زیاد به مفهوم باقی می ماند.

After some important German tuning houses have modified the performances and the design of Dacia Duster, one Romanian tuning house is ready to impress. The Auto K9 tuning house has presented the Logan convertible. The Logan Cabrio has two doors, is white both inside and outside, and looks great. The Logan front doors were lengthened and the rear doors no longer exits. On the inside, a white leather covers the seats and a more powerful audio system was installed. The Logan Cabrio only problem is that it doesn’t have a soft or hard retractable roof. Therefore, this model can be used only in the summer, after studying carefully the weather forecast. The Dacia Logan Cabriolet is most likely to remain a concept.

Dacia Logan Cabrio
+ نوشته شده در  چهارشنبه هفدهم آذر 1389ساعت 17:23  توسط اسماعیلی  | 

گراند مودوس سری GEO

گراند مودوس سری GEO
رنو با همکاری مجله GEO که شهرت به سزایی در اکتشافات و ماجراجویی دارد، مدل Grand Modus GEO Collections را وارد بازار می نماید. این مجموعه در برگیرنده تعداد محدودی مدل های سفری می باشد. موضوع اصلی این مشارکت جدید بر ماجراجویی استوار است و میل عمومی افراد را برای اکتشاف افق های جدید تقویت می کند – و احترام به محیط زیست ایشان را در نظر دارد. مدل Modus mini MPV با چهار مدل eco2* در بازار و جایزه معتبر فعالیت و محیط زیست به خاطر طراحی و ساخت متناسب آن با محیط زیست، بهترین گزینه برای این امر محسوب می شود. این مدل در سال 2009 از سوی انجمن VCD Auto آلمان موفق به کسب مقام چهارم در رده خودروهای کوچک در رعایت محیط زیست شد.

رنو مدل Grand Modus GEO Collections با تولید محدود برای خاطر دل سرنشینان، مجموعه گسترده ای از امکانات و تجهیزات را مهیا کرده است. 

برای بهبود آسایش و ایمنی مشخصات زیر افزوده شده اند:
- تهویه مطبوع .
- رادیو پخش CD 2x15W با کنترل روی فرمان .
- سیستم کنترل وضعیت cruise control با محدود کننده سرعت .
- چراغ های جلو بیضی شکل به همراه چراغ های روشنایی جانبی و چراغ های ضد مه .
- آیینه های بغل برقی جمع شونده .
- حسگر فاصله سنج عقب برای کمک به پارک .
رنو مدل Grand Modus GEO Collections مجموعه ای از فضاهای حمل و نگهداری را نیز در خود جای داده است:
- فضای کشویی زیر صندلی های جلو.

- میز جمع شونده به شکل صندلی هواپیما برای سرنشینان عقب.
- محفظه مجهز به قفل با ظرفیت شش لیتر در بخش میانی سقف برای نگهداری وسایل شخصی در محدوده دسترسی . . . و مخفی.
این مدل تولید محدود که به واسطه شیشه عقب تیره رنگ و نشان GEO روی گلگیرهای جلو و در عقب به راحتی قابل شناسایی می باشد، از تودوزی سفارشی دو رنگ (سیاه و ذغالی روشن)، به همراه کفپوش های طرح GEO در جلو و کنسول میانی و کانال های هوا با تزئینات کروم بهره می برد. مدلGrand Modus GEO Collections تنها در 4.000 دستگاه تولید خواهد شد.
قیمت مدل Grand Modus GEO Collections در فرانسه از 15.850 یورو آغاز می شود که در برگیرنده تجهیزات اضافی به مبلغ 1.075 یورو می باشد (صرفه جویی 5.4% برای مشتری). سفارش این خودرو آغاز شده است و این مدل با تولید محدود در آلمان، اتریش و بلژیک نیز به بازار خواهد رفت.

+ نوشته شده در  چهارشنبه دهم آذر 1389ساعت 16:17  توسط اسماعیلی  | 

ایمنی در تندر

ایمنی در رنو تندر90
خودروی رنو تندر 90، تنها خودروی کلاس c (خانوادگی متوسط) در ایران است که به صورت استاندارد مجهز به کیسه هوای راننده، کیسه هوای سرنشین جلو و سیستم ضد قفل ترمز می باشد. این خودرو در آزمایش تصادف از جلو در مرکز آزمایش تصادفات NCAP اروپا موفق به دریافت سه ستاره شده است. 

این برتری در ایمنی، رنو تندر90 را که خودرویی کاملا به روز، با قیمتی مقرون به صرفه، کم مصرف، با کیفیت، جادار و با دوام است تبدیل به یکی از جذاب ترین خودروهای تولید داخل کرده است.

لازم به ذکر است، با وجود آنکه این خودرو توسط شرکت رنو به منظور فروش در کشورهای اروپای شرقی طراحی شده است اما درخواست خرید آن در کشورهای اروپای غربی به خصوص آلمان، اسپانیا و فرانسه در سالهای اخیر به حدی رسیده است که کارخانه تولید کننده دچار کمبود ظرفیت تولید گردیده  است.  این  مطلب  را  می توان به عنوان نشان دیگری از مزیت های منحصر به فرد و شناخته شده رنو تندر90 قلمداد نمود.

+ نوشته شده در  چهارشنبه دهم آذر 1389ساعت 16:16  توسط اسماعیلی  | 

دلیل گرانی تندر پارس خودروبا ایران خودرو

*دليل گراني تندر90 پارس‌خودرو نسبت به ايران‌خودرو در بازار*
اختلاف قيمت 600هزار توماني مدلE2 در دو شركت!

اين روزها قيمت محصول مشترك ايران و فرانسه در بازار خودرو در سراشيبي سقوط قرار گرفته كه عمده‌ترين دليل آن مي‌تواند افزايش توليد آن در دو شركت ايران‌خودرو و پارس خودرو باشد. با اين وجود تندرهاي پارس خودرو در بازار همواره 300 تا 400 هزار تومان از محصول رقيب گران‌تر خريد و فروش مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در حال حاضر قيمت تندر90 پارس‌خودرو در مدل E2 حدود 15 ميليون و 600هزار تومان است، در حالي كه محصول ايران‌خودرو در همين مدل به قيمت 15ميليون و 200 تا 300 هزار تومان خريد فروش مي‌شود. وضعيت در مورد مدل‌هاي E0 و E1 هم تقريبا به همين منوال است. البته گويا مدل E0 به دليل نداشتن ترمز ضد قفل (ABS) شماره‌گذاري و عرضه نمي‌شود؛ هرچند كه در بازار مشتري چنداني هم ندارد.

گذشته از اين‌كه اختلاف قيمت تندر90 در كارخانه و بازار بسته به مدل آن بين يك تا دو ميليون تومان است، ولي نكته جالب در اين رابطه اختلاف قيمت كارخانه مدلE2 اين خودرو در ايران‌خودرو و پارس‌خودروست.

دليل اين‌كه قيمت فروش مدل‌هاي E0 و E1 اين خودرو در دو شركت سازنده آن تفاوتي نمي‌كند، آن است كه قيمت تندر90 در اين دو مدل بر اساس قيمت‌گذاري وزارت صنايع ومعادن (شوراي سياست‌گذاري خودرو) از پيش تعيين شده است و خودروسازان حق تغيير مبلغ آن را ندارند، ولي مدل E2 فارغ از اين استثناست و طبق توافق وزارتخانه و خودروسازان و به دليل اعتراض قبلي دو خودروساز مبني بر زيان‌ده بودن توليد اين خودرو با قيمت‌هاي مصوب، قرار بر آن شده كه قيمت اين مدل دستوري نبوده و توافقي تعيين شود.

در حال حاضر جو بازار طوري است كه گران‌تر بودن تندرهاي پارس‌خودرو نسبت به شركت رقيب به مسايلي همچون كيفيت بالاتر، مصرف سوخت كمتر و نمونه‌هايي از اين دست ربط داده مي‌شود و مردم نيز گرايش بيشتري به خريد محصولات پارس‌خودرو دارند. جدا از درست يا غلط بودن دلايل فوق، نكته‌اي كه در اين رابطه حائز اهميت است، اختلاف قيمت كارخانه اين خودرو در مدل E2 در دو شركت سازنده آن بوده كه تاكنون كمتر مورد توجه قرار گرفته است.

در حال حاضر بر اساس فاكتورهاي فروش موجود، شركت ايران‌خودرو تندرE2 را به قيمت 13ميليون و 590 هزار تومان عرضه مي‌كند و اين در حالي است كه شركت پارس‌خودرو آن را به قيمت 14 ميليون و 195 هزار تومان به فروش مي‌رساند كه اختلاف 600 هزار توماني را نشان مي‌دهد. بنابراين شايد يكي از دلايل اختلاف قيمت تندر90 ايران‌خودرو و پارس‌خودرو در بازار همين موضوع باشد.

منبع: http://www.isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1648579

+ نوشته شده در  چهارشنبه دهم آذر 1389ساعت 16:11  توسط اسماعیلی  | 

نحوه تعویض لنت جلو تندر 90

تعویض لنت های جلو

http://www.renaultforums.co.uk/showthread.php?t=23690

How to change front brake discs and pads


Here is a 'how to' on replacing front brake discs and pads.

I did this on my Laguna 1 phase 2, but the basic principles are the same no matter what car your carrying this out on.

The first thing to do is remove the cap from the brake fluid reservoir. This will save you spraying brake fluid everywhere or damaging the master cylinder. Also,make sure the keys are in the ignition, but with the ignition off. If your car has ABS the pump could be damaged if you have the ignition switched on.

پیش از هر چیز ابتدا در مخزن روغن ترمز را باز کنید.  در صورتیکه سطح روغن بالا است بوسيله سرنگ مقداری از آن را تخلیه کنید زیرا پس از تعویض لنتها سطح روغن بالا آمده و در صورت سرریز شدن به قطعات و رنگ خودرو آسیب می‌رساند. همچنین مطمئن شوید فرمان در حال قفل قرار ندارد و اتومبیل خاموش است. در غیر اینصورت امکان آسیب دیدن پمپ ABS در خودروهای مجهز به این سیستم وجود دارد.


 

Next,remove the front wheels and put the car on axle stands.Work on one side of the car at a time,and turn the steering to gain easy access to the caliper.

سپس پیچهاي چرخهاي جلو را شل کرده و ماشین را روی جک محوری یا دو نگهدارنده قرار دهيد بطوريکه هر دو چرخ بالا بایستند. آنگاه چرخها را باز کنيد



Next,remove the lower caliper bolt.

- حال مهره پاييني قسمت متحرک کاليپر که در عکس مشخص شده را باز کنيد



To do this you will need a 13mm spanner on the bolt and thin headed 17mm open ended spanner to stop the inner slider from spinning.If you haven't got a thin 17mm spanner,then it is possible to use long nose pliers or molegrips.

برای این کار یک آچار رینگ 13 و یک آچار تخت 17 نياز دارید که با آن مهره داخلي را نگهدارید تا نچرخد



Once this bolt is removed,pull the caliper up and then slide it off of the top slider.

پيچ بالایی را نیز به همین روش باز کنيد، (یا اگر در تندر امکانپذير بود مطابق شکل زير) و مکانيزم متحرک کاليپر را خارج کنيد  



It's a good idea to support the weight of the caliper by either tying it up to the suspension leg or resting it on top of something so as not to damage the flexible brake hose.

Next, remove the two brake pads......

قسمت باز شده کاليپر را به صورتیکه به شلنگ ترمز فشار نیاید و خم نشود مهار کنيد(مثلا آن را با یک تکه سیم به فنر ببندید) . آنگاه لنتها را با فشار دادن به طرفین از جای خود خارج کنيد



 Next,remove the two 18mm caliper carrier bolts.They will be reasonably tight.....

حال میتوانيد به منظور بازرسي بیشتر و تميز کردن کاليپر، قسمت ثابت آن را نيز با باز کردن پيچهاي مربوطه با آچار 18 از جای خود خارج کنيد. این پيچها بر خلاف پيچهاي قبلی خیلی محکم هستند و باید با گشتاور 105 نیوتن‌متر باز و بسته شوند در حاليکه گشتاور دو پیچ قبلی 15 نیوتن‌متر است.




Once the carrier has been removed,the two disc holding bolts will need to be removed.It is best to hit the heads of them with a hammer before trying to remove them as they are T40 torx bit headed bolts and they have a tendency to round off.Hitting them with a hammer loosens the treads and makes them easier to remove.



Tap the disc away from the hub,and this is what your left with.....



Next,the hub face must be cleaned with emery cloth to make sure that it is flat and smooth.If this isn't done,then the new disc will warp causing brake vibration.Once cleaned it should be nice and shiny.



It is now time to fit the new disc.They are covered with an anti-corrosion coating and this needs to be removed before the disc is fitted.A special product is available for this job,but any solvent based product that evaporates will do just as well.Bolt the disc onto the hub using the two bolts removed earlier(recommended tightening torque,15Nm)....




Next,clean the faces of the caliper carrier which the pads touch.This will stop the pads sticking in the carrier.

اکنون قسمتهاي فلش زده شده را کاملا تميز کنيد تا لنتها در زمان استفاده گير نکنند و بتوانند به راحتي حرکت کنند.




Next,bolt the carrier back on and tighten the bolts to 100Nm.The pads can then be placed into the carrier.It is a good idea to grease the contact patches between the pad and the carrier,and between the pad and the caliper.This helps prevent the pads sticking in the carrier and also helps to prevent brake squeal.There are special products available to grease the pads,and copper grease should NOT be used!.Also,becareful not to get any of the grease on the disc face or the pad friction face......obviously,the pad friction face goes towards the disc.

حال قسمت ثابت را در جای خود قرارداده و پیچهاي آن را با گشتاور 105 نیوتن‌متر محکم کنيد سپس لنتهاي نو را در جاي خود قرار دهيد. بهتر است پشت و کناره لنتها(محل تماس با کاليپر) را با گريس مخصوص چرب کنيد تا از گير کردن یا لرزيدن آنها در هنگام کار جلوگيری شود. مراقب باشید سطح جلويي لنتها و ديسک ترمز به گريس آلوده نشود.  



Next you have to squeeze the caliper piston back into the caliper.This can be done a number of ways,but I tend to use a large pair of water pump pliers.You have to be gentle when pushing the piston back as it is possible to damage the seals in the master cylinder or the caliper if you try and push it back too fast.This is also why you remove the reservoir cap as the fluid you displace goes back to the reservoir and needs somewhere to overflow if nesseccary.

اکنون با استفاده از یک آچار کلاغی یا گيره کوچک نجاري پیستون ترمز را که در قسمت متحرک کاليپر قرار دارد به آرامي به داخل فشار دهيد تا به انتهاي مسير خود برسد.



Once the piston is fully back,you are ready to re-fit the caliper.It's a good idea to grease the sliders before re-fitting the caliper,and make sure they are both free and easy to move.Slide the caliper over the top slider and push the caliper down making sure that the 'see-saw' springs on the pads are against the inner face of the caliper.

اکنون قسمت متحرک را در جاي خود قرار داده و پیچهاي آن را ببنديد. بازرسي گردگيرهاي کوچک پيچها و گريس زدن پيچها را فراموش نکنيد.



Tighten the caliper slider bolt to 35Nm and you are 50% of the way there...

اینکار را برای چرخ ديگر نيز تکرار کنيد.



You must now gently pump the brake pedal to bring the piston into contact with the new pads.Push up and down on the pedal slowly,not going beyond half the pedal travel,until the pedal goes solid.

Once you have replaced the other side,do the same and check the fluid level in the reservoir.Adjust the level to get it to the maximum level by removing some of the fluid by either soaking it up with some absorbant paper or using a syringe if you have one.Re-fit the cap,and if any fluid has leaked out,wash off with water.

This is only a guide,and if you are not confident with a set of spanners please don't attempt this job.Your brakes can save your life,so please becareful.If you do have a go at changing your own discs and pads,take your time and double check everything.

After fitting the new discs and pads,avoid heavy braking for at least 200 miles to allow the pads and discs to bed in.

I hope someone finds this usefull,and I will update it again tomorrow as I'm sure I've forgotten a few things........

+ نوشته شده در  چهارشنبه دهم آذر 1389ساعت 16:7  توسط اسماعیلی  | 

درباره رنو بین الملل


تاريخچه رنو

با اینکه ما بیش از 100 سال است که تعدادی از بهترین خودروهای دنیای را ساخته ایم، شما چیز زیادی از ما نمی دانید:

لوییز رنو

لوییز رنو در سال 1877 در پاریس متولد شد. اولین خودروی او Voiturette نام داشت که در سال 1898 تولید شد. شرکت رنو به طور رسمی در سال 1899 با نام Renault Freres توسط لوییز و دو برادرش تاسیس شد.

سال های اول

رنو ابداع جعبه دنده رانش مستقیم Direct Drive را به همراه تعدادی دیگر ابداعات مانند توربو به نام خود ثبت کرد.

ازسال 1903 رنو نمایندگی های فروش خود را در خارج از فرانسه و در بلژیک انگلستان و چند کشور دیگر به راه انداخت.

در سال 1905 سفارشی برای ساخت 250 دستگاه تاکسی دریافت شد که رنو را  از یک کارگاه به یک کارخانه تولید انبوه و سازنده شماره یک فرانسه تیدیل کرد.

در سال 1907 نیمی از تاکسی های شهر لندن رنو بودند.

شرکت توسعه می یابد

رنو نقش مهمی را در جنگ جهانی اول ایفا می کرد. دو واقعه قابل توجه بودند:

1-      "The Marne Taxis". 500 دستگاه تاکسی رنو برای حمل سربازان در پاریس استفاده شدند. این واقعه در جنگ جهانی اول معروف است.

2-      تانک سبکی که در سال 1917 طراحی شد، نقش مهمی در پیروزی متفقین داشت.

در پایان جنگ رنو با کارخانه هایی در بلژیک، انگلستان و اسپانیا تولید کننده اصلی فرانسه محسوب می شد. لوییز رنو در سال 1945 در گذشت.

رنو ملی می شود

پس از جنگ، رنو ملی شد و برای 50 سال بعدی تحت کنترل دولت ماند. فلسفه اصلی تغییر نیافت و ابداعات متعددی همچنین در دنیای مسابقات نیز عرضه شد.

+ نوشته شده در  سه شنبه نهم آذر 1389ساعت 22:37  توسط اسماعیلی  | 

درباره رنو ایران بدونیم

رنو در ایران
اسناد تأسيس رنو پارس به تاريخ 16 مارس 2004 توسط رياست هيئت عامل و مديرعامل رنو، رياست هيئت عامل و مديرعامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو و مديرعامل گروه صنعتي سايپا به امضاء رسيدند. از اين تاريخ، فعاليت رنو پارس بعنوان يک شرکت جوينت ونچر که مسئوليت هماهنگي همکاري ميان رنو و صنعت خودروسازي ايران را به عهده دارد، آغاز گرديد.

آدرس : ايران - تهران - 1514737113 - ميدان آرژانتين - خيابان احمد قصير (بخارست) - خيابان هشتم - شماره 7 - رنو پارس
تلفن : 30 - 88755526-021

همکاران ما
سازمان گسترش و نوسازى صنايع ايران
سازمان گسترش و نوسازى صنايع ايران درسال 1346 تأسيس گرديد. مأموريت وى حمايت و تشويق به توسعه توانمنديهاى صنعتى و فنآورى کشور از طريق تأسيس شرکتهاى مشترک (جوينت وينچر) مى باشد. توسعه فنآورى هاى نو و پيشرفته در اولويت اين سازمان قرار دارد.

شرکت توسعه صنايع خودرو ايران
شرکت توسعه صنايع خودرو ايران ازسال 1382 فعاليت خود را آغاز نموده است. فعاليت اصلى اين شرکت افزايش ظرفيت توليد صنعت خودروسازى ايران بااستفاده از فن آورى هاى به روز مى باشد. ضمناً، اين شرکت در راستاى همسوئى راهبردهاى خودروسازان ايرانى نيز تلاش مى نمايد.

ايران خودرو
شرکت ايران خودرو در سال 1341 تأسيس گرديد. گروه صنعتى ايران خودرو بیش از 50% سهم بازار داخلى توليد خودرو را در اختيار دارد و اولين خودروساز ايران محسوب مى گرديد. درسال 1385، ايران خودرو بیش از 525 هزار دستگاه خودرو در گروه سوارى توليد نمود.

سايپا
سايپا توليد خودرو را درسال 1345 آغاز نمود. درسال 1382، گروه صنعتى سايپا به همراه شرکت تابعه خود پارس خودرو تعداد 280 هزار دستگاه خودرو سوارى و وانت توليد نمود که 75% آنرا محصولات خانواده پرايد تشکيل مى دهند.

پارس خودرو
پارس خودرو در سال 1335 به عنوان يک شرکت توليدى و بازرگانى در زمينه مونتاژ و توليد اتومبيل هاى جيپ فعاليت خود را آغاز و از آن زمان تاکنون موفق به توليد خودروهاى سوارى و دوديفرانسيل در کشور گرديده است. تجهيزات و امکانات سخت افزارى در کنار نيروى انسانى خلاق و زحمت کش شرکت با پيشينه اى نزديک به نيم قرن تجربه عملياتى همگى زمينه ساز تحولات بزرگى گرديده که امروز شاهد آن هستيم.
+ نوشته شده در  سه شنبه نهم آذر 1389ساعت 22:36  توسط اسماعیلی  |